Zakelijke_websites__nut_of_noodzaak_FB_link.jpg

Zakelijke websites: nut of noodzaak?

Opvallend genoeg is er nog steeds een behoorlijk grote groep ondernemers (zzp en mkb) die vindt dat de kosten van een professionele zakelijke website niet opweegt tegen de baten.

Uit onderzoek van SIDN is gebleken dat het om bijna 40% van de Nederlandse zzp'ers en mkb-ondernemers gaat.

Ik vind dit wel een opvallend hoog aantal. Het grootste deel van de ondernemers geeft aan geen toegevoegde waarde te zien in een professionele website.

 

Online wordt onderschat

Een andere gedachte van de ondervraagde ondernemers is dat hun doelgroep er toch geen gebruik van maakt. Deze gedachte verbaast mij persoonlijk nog wel het meest. Ik kan me niet voorstellen dat ik een ondernemer of bedrijf benader zonder dat ik vooraf even de website bekeken heb. Kijk naar producten, over ons, diensten, referenties etc. Ik oriënteer me altijd even online alvorens een afspraak te maken.

Een goede website is naar mijn mening een geweldig visitekaartje. Daarnaast kun je veel meer met je zakelijke website doen als dat je doel is. Je kunt je website inzetten als lead- of omzetgenerator of als kennisbank. 

Kosten vallen mee

Het maken van een website kun je uitbesteden aan een webdesign bureau. Voor het beste resultaat is dit de meest logische keuze. Voor een beetje professionele website moet je rekenen op een bedrag vanaf 2000 euro (met een maatwerk design). Zelf werk ik voor mijn klanten graag samen met Websignaal.

Kies je voor een website op basis van een bestand template, dan kom je uit bij andere bedrijven. Een voorbeeld hiervan is WEB37. Je kiest een van de templates en dat template wordt in jouw huisstijl opgeleverd. De kosten van dergelijke websites liggen globaal tussen de 400 en 800 euro. De mogelijkheden zijn dan wel ook beperkter dan bij maatwerk. Ik bespreek graag met jou wat de mogelijkheden zijn.

Tot slotte zijn er steeds meer systemen waarmee je zelf een website op een eenvoudige manier kunt opzetten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Jimbo en Wix. Vaak heb je hier een gratis variant van en wil je iets meer opties of pagina's dan moet je voor het gebruik gaan betalen.

Gemakkelijk beheren

Het is wel een pré om te kiezen voor een zogenaamd Content Management Systeem (CMS) zodat je als ondernemer zelf je eigen website kunt beheren en onderhouden. Bekende CMS systemen zijn Wordpress, Joomla, Drupal en Concrete5. Deze website is gemaakt in Concrete5 bijvoorbeeld. Ik kan zelf de content en afbeeldingen aanpassen, pagina's toevoegen en artikelen schrijven.

Zakelijke mail

Wat mij persoonlijk vaak nog een doorn in het oog is, is het ontbreken van een zakelijk mailadres. Ik kom nog te vaak een (eenvoudige) website tegen waar bij de contactgegevens een @gmail of @hotmail e-mailadres genoteerd staat. Tegenwoordig kun je tegen kleine bedragen gebruik maken van een zakelijke mailadres via Office365 of Google Suite.

Meer informatie of Quick Scan

Wil je meer weten of een eigen website iets voor jou of jouw bedrijf is? Of wil je een vrijblijvende Quick Scan van mij ontvangen over je huidige website? Neem dan gerust contact met mij op.

Misschien ook interessant?

De_10_leukste_inhakers_van_2021.jpg

Dit zijn de leukste inhakers van 2020

Inhakers zijn al jaren de perfecte manier om je bereik en interactie op social media te verhogen. De leukste inhakers van 2020 vind je hier.

Google_Mijn_Bedrijf_FB_link.jpg

Google Mijn Bedrijf

Veel ondernemers laten kansen liggen door Google Mijn Bedrijf niet of niet goed in te vullen. En dat is niet slim!

Zakelijke_websites__nut_of_noodzaak_FB_link.jpg

Zakelijke websites: nut of noodzaak?

Uit onderzoek is gebleken dat een kleine 40% van de zzp'ers en mkb-ondernemers vindt dat de kosten van een website niet opwegen tegen de baten.

Ook interesse in online marketing support?

Heb je ook behoefte aan ondersteuning in online marketing? Laat je gegevens achter en we maken een kennismakingsafspraak!

Please wait...