Loading...

Uw partner in online marketing

Branded content op Instagram

Branded content doet het op Instagram een stuk beter dan op andere sociale media is uit onderzoek gebleken. Het is voor een bedrijf dus zinvol op om dit medium te adverteren.

Adverteren op Instagram

Adverteren op Instagram door bedrijven is dus nuttig. Commerciële content op Instagram levert 58 keer meer engagement op dan op Facebook en zelfs 120 keer meer dan op Twitter.

Waar moet u als bedrijf op letten als u gaat adverteren op Instagram?

  1. #tellyourstory
  2. #blendin
  3. #beauthentic
  4. #spendmoneywisely
  5. #keepitsimple

Instagram-gebruikers willen dat u ze een verhaal vertelt, niet een product verkoopt. Iedere afbeelding die geplaatst wordt is een kans om dat verhaal te vertellen.

Zorg ervoor dat advertenties niet opvallen en als het ware blenden met de organische content die geplaatst wordt. Vermijd vooral het gebruik van woorden op afbeeldingen.

Het draait op Instagram vooral om visual marketing en die draait weer om authenciteit. Gebruik op Instagram authentieke en oprechte foto's.

Kijk vooral welke content het organisch goed doet en baseer hier de advertenties op. En vergeet niet te testen! Omdat u denkt dat de advertentie goed is, wil dat nog niet zeggen dat uw doelgroep dat ook vindt!

En het is belangrijk om het simpel te houden. Maak het de doelgroep niet te moeilijk, blijf weg van overmatige afleidingen en link direct door naar een verkoopplek. Uw doel moet zijn om één product per advertentie te promoten.

Contact

Wilt u meer informatie over de inzet van social media voor uw bedrijf? Bel 06-54614146 of vul hieronder uw gegevens in.

Een greep uit onze klanten: